Salgs- og kundemøder
Med et strategisk underholdningstiltag bliver salgs- og kundemøder til en næsten festlig begivenhed.
Setup
Virksomheden har hyret en foredragsholder til at komme med et relevant indspark som kunden eller leverandørerne vil få glæde af.
Foredraget tager dog en uventet drejning, ligesom de små, indbyggede, skæve øvelser fremkalder smil og latter. Det er troværdigt, men der opstår pinlige øjeblikke når en eller flere kommer til at grine af ham.
Til sidst bliver det hele så eksplicit morsomt, at det drypvist går op for alle, at der er tale om et set-up. Et yderst underholdende set-up.
Et godt tip er også at holde undercover delen hemmelig for jeres egne sælgere. Det vil betyde at de sammen med jeres kunder får en oplevelse og et samtaleemne der rækker ud i fremtiden. Sammenrystning. Grin. Fornyet energi.
Kunden
føler sig værdsat og vil for fremtiden altid have en sjov positiv historie at fortælle om jer, ligesom den fælles oplevelse I har haft sammen med kunden altid vil være et fælles referencepunkt og et tilbagevende emne at tale om og grine af.
Virksomheden
-
får vist at den værdsætter sine kunder og at man meget gerne deler en enestående oplevelse sammen med sin kunde.
-
signalerer et vist overskud og bidrager til fortællingen om, at vi er en virksomhed med humor
-
får bidraget til et afslappet forhandlings og arbejdsmiljø.
-
kommer på kundens ”top of mind” når der skal fortælles sjove historier.
Overraskende og sjove oplevelser medvirker til at skabe et godt klima for møder og etableringen af en tættere relation til kunden.