
Ring direkte på
Ny direktør
Strategisk Underholdning der både kan benyttes som ”skræmmebillede” og /eller som en humoristisk hyldest af virksomheden og medarbejderne.
Setup
Virksomheden introducerer den nye direktør. Hans visioner for virksomheden viser sig at være noget abstrakte.
Den nye direktør har nogle temmelig højtravende og måske ikke helt realistiske visioner for firmaets fremtid.
Hans idéer gør måske op med virksomhedens retning eller værdier.
Eftersom hans introduktion af sig selv og sine ideer for fremtiden bliver mere og mere komiske, går det langsomt op for medarbejderne, at de er udsat for Undercover Underholdning.
Medarbejderne
bliver rystet sammen i fælles skepsis og undren, bliver bragt på gyngende grund og får reflekteret en del undervejs omkring arbejdspladsen og det man har, kontra det man får..
Virksomheden
får en mulighed for at få leveret diverse budskaber til medarbejderne på en subtil og humoristisk måde– det kunne være f.eks. være generelle budskaber som: ”Vi skal fokusere på vores kernekompetencer”, ”Vi skal have kunden i fokus” eller mere specifikke budskaber. Budskaberne bliver ”aktiveret” med en skæv kant. Og skaber samtidigt en intern storytelling, som styrker sammenhængskraften og arbejdsglæden.
”Først vil jeg sige tak for jeres indsats denne aften. Det var en stor succes og der blev talt om det her i huset mange dage efter.
Jeres show passede perfekt til den omstilling/ændring jeg er ved at gennemføre her i Bladkompagniet. ..
Derudover har det efterfølgende, i den dialog jeg har med medarbejderne i det daglige, givet en mere afslappet og humoristisk stemning.
Ligeledes har det også givet en større følelse af samhørighed i virksomheden idet der er blevet brugt en del tid på at diskuterer den fælles stemning/følelse af, hvor pinligt denne nye HR direktør opførte sig”
Lars Bock-Poulsen,
Adm. direktør
Bladkompagniet